Jelen dokumentum (a továbbiakban: ÁSZF) tartalmazza a HIKER SOLUTIONS Kft.által üzemeltetett www.khibu.hu weboldal (a továbbiakban: Weboldal) felhasználók általi használatát, valamint a KHIBU márkanév alatt gyártott és forgalmazott termékek (a továbbiakban: Termékek) értékesítését szabályozó általános szerződési feltételeket a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) XV. fejezetében (6:77-6:81. §) foglaltaknak megfelelően.
A Szolgáltatók adatai:
HIKER SOLUTIONS Kft.
Székhelye: 1107 Budapest, Kékvirág utca 14. II. emelet 8.
Adószáma: 27874972-2-42.
Közösségi adószáma: HU27874972.
Cégjegyzékszáma: 01-09-401675
Nyilvántartó Hatóság: Fővárosi törvényszék Cégbírósága nyilvántartásában.
E-mail: info@khibu.hu
A jelen ÁSZF 2021. december 1. napjától határozatlan ideig, illetve visszavonásig/módosításig érvényes.
A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF-et, a Weboldalon, a módosított ÁSZF hatálybalépést megelőző 30 nappal közzétett tájékoztatása mellett, egyoldalúan módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Weboldal első használata alkalmával válnak hatályossá a Weboldalt használókkal (a továbbiakban: Felhasználó) és/vagy a Termékek vásárlójával (a továbbiakban: Vásárló) szemben, az ezt követő megrendelésekre és a Weboldal további használatára vonatkozóan. A jelen ÁSZF a Weboldal üzemeltetésének teljes, illetve a Weboldal megszűnése esetén, a még teljesítés alatt álló megrendelések teljesítésének, továbbá a szavatossági igények érvényesíthetőségének tartamára hatályban marad. A Vásárlók által leadott megrendelésekre minden esetben a megrendelés elküldésekor hatályos ÁSZF az irányadó.
I. Weboldal használatának feltételei
- A Weboldal tartalma elérhető bármely Felhasználó számára, a tartalmak megtekintéséhez nincs szükség regisztrációra
- A Weboldal szerzői jogvédelem alatt áll. A Weboldalon megjelenített, szerzői jogi oltalom tárgyát képező tartalmak vonatkozásában a szerzői jogok jogosultja a Szolgáltató. A Felhasználó nem jogosult ezen tartalmakat saját célra felhasználni (másolni, közzétenni, többszörözni, átdolgozni stb.) ilyen felhasználásra kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével kerülhet sor.
- A Szolgáltató minden jogot fenntart a Weboldal minden elemére, különös tekintettel annak kereső motorjaira és egyéb internetes szoftvereire, alkalmazásaira, a khibu.hu domain névre és az ehhez tartozó aldomainekre, aloldalakra, valamint a Weboldal internetes reklámfelületeire.
- Felhasználó a Weboldal használata során köteles jóhiszeműen és tisztességesen eljárni, és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a jogszabályokat és/vagy harmadik személyek jogait közvetlenül vagy közvetett módon sértik vagy sérthetik.
- A Felhasználók által a Weboldal használata során elérhetővé tett tartalmakat (kommentek, értékelések, megjegyzések stb.) a Szolgáltató ellenőrzi, és haladéktalanul töröl minden olyan tartalmat, amely esetében jogellenességre utaló jelek merülnek fel.
- Szolgáltató kizárja a felelősségét a Weboldal felhasználói által tanúsított magatartásért: a Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, jogsértés gyanúja esetén a Szolgáltató haladéktalanul feljelentést tesz, és ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.
II. A Termékek vásárlására vonatkozó feltételek
- Szolgáltató az általa minőségi anyagokból, kézzel – akár egyedi igények szerint – készített, a Weboldalon megismerhető Termékeket (különösen, de nem kizárólag értve ez alatt kültéri szabadidős tevékenységekhez tervezett vízálló ponyvát, pehelytöltettel készült túrapaplant, függőágyat, tárolózsákot) értékesíti.
- Szolgáltató az általa készített Termékek értékesítésén túlmenően, egyes, túrázáshoz használatos kiegészítőket is forgalmaz.
2. Megrendelés menete
2.1. A Weboldalon elérhető online üzletben (a továbbiakban: Webshop) megjelenített Termékekre vonatkozóan a vásárlás kizárólag elektronikus úton lehetséges, a Weboldalon keresztül. A vásárlással kapcsolatos tájékoztatásokat a Szolgáltató szintén elektronikus úton küldi el a Vásárló részére. A vásárlás regisztráció nélkül is lehetséges, az alábbiak szerint:
2.1.1. A Vásárló a kiválasztott Termék(ek)et a „Kosárba” gomb megnyomásával tudja a gyűjtőkosarába helyezni. A gyűjtőkosárba helyezés nem eredményez Vásárló oldalán ajánlati kötöttséget. A Vásárló a bevásárlókosár jel melletti, a Termékek darabszámára kattintással bármikor megtekintheti a kiválasztott Termékeket, azokat szükség szerint módosíthatja vagy törölheti.
2.1.2. A Vásárló a Termékek kiválasztását követően jogosult a vásárláshoz szükséges, a rendszer által kért adatokat megadni, valamint a szállítási és fizetési módot kiválasztani, valamint köteles a kitöltött adatok helyességét ellenőrizni. Amennyiben a Vásárló téves adat bevitelét észleli, úgy azokat a vásárlás befejezését megelőzően bármikor jogosult módosítani az adott megrendelési felületen vagy az előző oldalakra történő visszalépéssel.
2.1.3. A Vásárló a „Megveszem” gomb megnyomása előtt az erre vonatkozó jelölőnégyzet kipipálásával elismeri, hogy a jelen ÁSZF és a Weboldalon közzétett adatvédelmi nyilatkozat tartalmát megismerte, elfogadta és azt magára nézve kötelezőnek ismeri el.
2.1.4. A Vásárló az adatlap megfelelő és hiánytalan ellenőrzését és kitöltését követően a „Megveszem” gomb megnyomásával vételi ajánlatot (a továbbiakban: Vételi Ajánlat) küld a Szolgáltatónak, amely a Vásárlóra nézve ajánlati kötöttséget eredményez a jelen ÁSZF II/2.1.5. pontja szerinti időtartamra vonatkozóan. A Vásárló a vételi ajánlat elküldésével kötelezettséget vállal az általa kiválasztott fizetési mód szerinti fizetés teljesítésére. A Vásárló jogosult a Vételi Ajánlatot a jelen ÁSZF II/2.1.5. pontja szerinti visszaigazolás beérkezésének időpontjáig visszavonni, mely esetben a Vásárló mentesül az ajánlati kötöttsége alól.
2.1.5. A Szolgáltató a Vételi Ajánlat beérkezéséről a Weboldal automatikus értesítést (email-t) küld a Vásárlónak, amelyben tájékoztatja arról, hogy a Vételi Ajánlat feldolgozása folyamatban van.
2.1.6. A Szolgáltató a Vételi Ajánlat elküldéstől számított 48 órán belül e-mail-ben visszaigazolást küld a Vételi Ajánlat elfogadásáról. A visszaigazolás minden esetben tartalmazza a választott átvételi és fizetési módot, a Termék(ek) megnevezését, darabszámát, értékét, a szállítási feltételeket, a Vásárló adatait, valamint az átutaláshoz szükséges adatokat.
2.1.7. Amennyiben a visszaigazolás nem érkezik meg határidőben a Vásárló email címére, a Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól.
2.1.8. A Visszaigazolt vásárlás (a továbbiakban: Vásárlás) esetén, a Vásárlás ellenértékének Szolgáltató bankszámláján történő jóváírását követően a Szolgáltató minden tőle elvárhatót megtesz annak érdekében, hogy a Vásárló által megrendelt Terméke(ke)t a visszaigazolásban rögzített határidőn belül szállításra átadja, és erről a Vásárlót – a Termék követési azonosítójának közlésével – e-mailben értesítse.
2.1.9. Ha a Vásárlásban szereplő Termék nem áll rendelkezésre, a Szolgáltató erről haladéktalanul tájékoztatást küld és az esetlegesen előre kifizetett ellenértéket visszautalja, a tájékoztatást követően legkésőbb 14 napon belül. A visszautalással kapcsolatban a Vásárlót semmilyen többletköltség nem terheli.
2.2. A Weboldalon található egyéb, a Webshop-ban nem megtalálható Termékekre vonatkozó ajánlatkérést a Weboldal „Kapcsolat” menüpontjában található üzenő felületen keresztül, név és email cím megadásával, az ÁSZF és az adatvédelmi nyilatkozat elfogadását követően küldheti el, az alábbiak szerint:
2.2.1. Az ajánlatkérés beérkezését követő 72 órán belül a Szolgáltató ajánlatot ad (a továbbiakban: Ajánlat) a Vásárló részére a Vásárló ajánlatkérésben megjelölt e-mail címén keresztül. Az Ajánlat tartalmazza az Ajánlat számát, a Termék(ek) vételárát, valamint lényeges tulajdonságait, átadásuk tervezett időpontját és lehetséges módját, valamint az átadás esetleges költségeit. Szolgáltató az Ajánlathoz annak közlésétől számított 5 munkanapig kötve van, ezen túlmenően azonban az ajánlati kötöttségét kizárja. Az Ajánlat közlése napjának kell tekinteni azt a napot, amelyen az Ajánlat a Vásárló e-mail fiókjába megérkezik, amennyiben pedig ez nem megállapítható, úgy az Ajánlat Szolgáltató általi elküldését követő napot, kivéve, ha a Vásárló hitelt érdemlően bizonyítja, hogy az Ajánlat az e-mail fiókjába nem érkezett meg.
2.2.2. Vásárló az Ajánlat mellékleteként a Szolgáltató által elküldött megrendelőlap kitöltésével, aláírásával, és a kitöltött megrendelőlap Szolgáltatónak történő visszajuttatásával a Termék(ek)et megrendeli. A Vásárló által kitöltött megrendelőlap akkor számít érvényes megrendelésnek (a továbbiakban: Megrendelés), amennyiben a Vásárló a Szolgáltató által közölt ajánlat közlésétől számított 5 munkanapon belül a kitöltött megrendelőlapot a Szolgáltatónak e-mailben visszaküldi. A Vásárló a Megrendelés beérkezését visszaigazoló e-mail Vásárló e-mail fiókjába történő megérkezéséig jogosult a Megrendelést minden jogkövetkezmény nélkül lemondani e-mailben, a Szolgáltató által közölt Ajánlatra hivatkozással, rögzítve, hogy „a megjelölt megrendelést lemondom”.
2.2.3. A Megrendelés a Szolgáltatóhoz megérkezettnek, amikor az a Szolgáltató e-mail fiókjába megérkezik, amennyiben pedig ez nem megállapítható, úgy a Megrendelés elküldését követő napon, kivéve, ha a Szolgáltató hitelt érdemlően bizonyítja, hogy Megrendelés az e-mail fiókjába nem érkezett meg.
2.2.4. Az érvényes Megrendelés kézhezvételét követő 48 órán belül a Szolgáltató visszaigazoló e-mail-t küld a Vásárlónak.
2.2.5. Amennyiben a visszaigazolás, a Megrendelés elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik meg Vásárlóhoz, a Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól és a továbbiakban nem köteles megvásárolni a Terméket.
3. Szerződés létrejötte
3.1. A Webshop-on keresztül történő Vásárlással, valamint a Megrendelés visszaigazolásával létrejött szerződés (a továbbiakban: Szerződés) távollévők között megkötött szerződésnek minősül, amelyre a Ptk., valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Kormányrendelet irányadó.
3.2. A Vásárló által a Webshop-on keresztül elküldött vásárlás vételi ajánlatnak minősül, amelyet a Szolgáltató a Vételi Ajánlat beérkezését követő 48 órán belül megküldött visszaigazoló e-mail elküldésével fogad el, míg a jelen ÁSZF II./2.2. pontjában rögzített ajánlatkérés esetén a Vásárló által elküldött érvényes Megrendelés a Szolgáltató által előzőleg elküldött Ajánlat elfogadásának minősül, amelynek tudomásulvételét (elfogadását) a Szolgáltató az érvényes Megrendelés beérkezését követő 48 órán belül megküldött visszaigazoló e-mail elküldésével igazolja. A jelen ÁSZF-ben a továbbiakban a jelen pontban szereplő visszaigazoló email-ek elnevezése együttesen: Visszaigazolás.
3.3. A Szolgáltató a Visszaigazolásban tájékoztatja a Vásárlót a szerződés létrejöttéről, a szerződés számáról, a fizetés és szállítás módjáról, illetve a várható kiszállítás pontos idejéről. A Visszaigazolás tartalmát a Vásárló köteles ellenőrizni és amennyiben a Visszaigazolásban eltérést észlel a vételi ajánlathoz vagy Megrendeléshez képest, köteles azt 1 munkanapon belül jelezni a Szolgáltató irányába.
3.4. A fenti 3.2. pontban szabályozott mindkét esetben a Szerződés a Vételi Ajánlat vagy a Megrendelés Szolgáltató általi elfogadásáról szóló Visszaigazolás megérkezésekor jön létre és a Szerződés szerződésszerű teljesítésével szűnik meg. A Visszaigazolás akkor tekintendő a Vásárlóhoz megérkezettnek, amikor az a Vásárló e-mail fiókjába megérkezik, amennyiben pedig ez nem megállapítható, úgy a Visszaigazolás elküldését követő napon, kivéve, ha a Vásárló hitelt érdemlően bizonyítja, hogy a Visszaigazolás az e-mail fiókjába nem érkezett meg.
3.5. Tekintettel az általa kínált Termékek egyedi jellegére a Szolgáltató fenntartja a jogot a Vásárló Megrendelésének/Vásárlásának vagy a Megrendelés/Vásárlás egyes részeinek visszautasítására (pl. ha megrendelt Termék valamely alkotórésze nem beszerezhető és helyettesítő termék sem áll a rendelkezésre).
3.6. Szolgáltató a Megrendelés visszautasításáról a Vásárlót haladéktalanul e-mailben értesíti.
3.8. Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlót, hogy a Szolgáltató elektronikus levélben továbbított Ajánlatát követően a Vásárló által elküldött érvényes Megrendeléssel létrejött Szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, azokat Szolgáltató nem iktatja, így a Szerződés utólag nem hozzáférhető. A Webshop-on keresztül történő Vásárlással létrejött szerződés mindezeken túl interneten kötött, de nem aláírt szerződésnek minősül, melynek tartalma iktatásra, archiválásra kerül, és utólagosan hozzáférhető, visszakereshető. Az iktatási szám minden esetben a Vásárlás azonosítószáma.
3.9. A 3.2. pontban foglalt mindkét esetben a visszaigazolásában szereplő teljes vételár kifizetéséig a Szolgáltató a Termékre vonatkozó tulajdonjogát kifejezetten fenntartja.
4. Fizetési feltételek
4.1. Árak
A Webshopon a Termékek árai magyar forintban (HUF) vannak feltüntetve és tartalmazzák az ÁFA-t. Az árakat a Szolgáltató jogosult a Webshopon megváltoztatni, amely a Weboldalon való közzététellel válik hatályossá és a hatályba lépés előtt a Vásárló által már elküldött Vásárlásokat nem érinti. A járulékos költségeket (pl. szállítási díj) a Szolgáltató külön tünteti fel a Vásárlás elküldése előtti felületen.
Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webshop felületére, különös tekintettel a Vásárló által is felismerhetően nyilvánvalóan téves, pl. a Termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a Terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő teljesítést, amelynek ismeretében a Vásárló elállhat vásárlási szándékától.
4.2. Készpénzes fizetés
Készpénzes fizetés esetén a Vásárló a Termékek vételárát azok személyes átvételekor fizeti meg a Szolgáltatónak készpénzben, számla ellenében.
4.3. Előre utalás bankszámlára/pénztári készpénz befizetés:
Előre utalás esetén a Vásárló a megrendelt Termékek vételárát és a kiszállítás költségét, a Termékek Szolgáltató általi szállításra átadását megelőzően fizeti meg a Vásárló a Visszaigazolásban szereplő bankszámlára banki átutalás/vagy pénztári befizetés útján, a Szolgáltató által kiállított, és a Visszaigazoláshoz csatolt előlegbekérő alapján. Előre utalás/pénztári befizetés esetén a megjegyzés rovatban a Szerződés számát minden esetben fel kell tüntetni. A Szerződés számát, valamint az átutaláshoz szükséges minden információt a Megrendelés elfogadását, vagy a Vásárlást igazoló Visszaigazolás tartalmazza.
4.3. A Szolgáltató minden értékesítésről bizonylatot állít ki, és azt legkésőbb a megrendelt Termékek Vásárló által történő átvételekor átadja a Vásárló részére. Adóügyi elszámolásra alkalmas számla igényét a Vásárló a Megrendelés vagy a Vásárlás során tudja jelezni.
5. A termék átvételének feltételei
5.1. Szolgáltató a Terméket a Visszaigazolástól (ÁSZF 3.2.) számított 3-15 munkanapon belül bocsátja Vásárló rendelkezésére a Vásárló által kiválasztott alábbi módok egyikén.
5.2. Házhozszállítás: Szolgáltató a Terméket futárszolgálat (a továbbiakban: Futár) igénybevételével juttatja el a Vásárló részére esetében a Visszaigazolásban megjelölt szállítási címre, munkanapokon 8-17 óra között.
5.2.1. Vásárló a jelen ÁSZF elfogadásával hozzájárulását adja ahhoz, hogy a Szolgáltató a Vásárló adatait (név, szállítási cím, telefonszám, e-mail cím), illetve a Termék kiszállításához szükséges, a csomagra vonatkozó további adatokat (pl. megjegyzés a kézbesítéshez, utánvét esetében fizetendő összeg) a kézbesítés érdekében a Futár részére átadja.
5.2.3. A Vásárló köteles biztosítani, hogy a Futár a szállítási címként megjelölt helyet kellő biztonsággal megközelíthesse, és hogy a szállítási címként megjelölt helyen Vásárló vagy meghatalmazottja a Termék átvétele érdekében elérhető legyen.
5.2.4. Az első sikertelen kézbesítési kísérletet követően a Futár ismételten megkísérli a Termék kiszállítását. Ez esetben az 5.1. pontban meghatározott szállítási határidő automatikusan meghosszabbodik az ismételt kézbesítési kísérletre nyitva álló határidővel.
5.2.5. Amennyiben a Termék kézbesítésére a Vásárlónak felróható okból nem kerül sor a fenti pontokban meghatározott határidőn belül és Futár a Terméket a Szolgáltatónak visszaszállítja, úgy a Vásárló köteles a Szolgáltató ezzel kapcsolatban felmerült többletköltségeit a Szolgáltató írásbeli felhívására, haladéktalanul megfizetni.
5.2.6. A Vásárló tudomásul veszi és elfogadja, hogy a Termék kézbesítésekor a Futár az átvevő személyt személyazonosságának, illetve meghatalmazotti minőségének igazolására szólíthatja fel. Amennyiben az átvevő személy a felhívásnak nem tesz eleget, a Futár jogosult a Termék átadását megtagadni és a Terméket az Szolgáltató részére, de Vásárló költségére visszaszállítani. Az ismételt kikézbesítéssel felmerülő költségeket ilyenkor Vásárló köteles viselni.
5.3. Személyes átvétel: a Vásárló a Terméket a Szolgáltató székhelyén veszi át.
5.3.1. Az átvétel lehetőségéről a Vásárlót a Szolgáltató e-mail üzenet útján értesíti.
5.3.2. Vásárló a Terméket a kézbesítésről szóló értesítéstől számított 30 napig veheti át a kiválasztott üzlet nyitvatartási idején belül, melyről Vásárló köteles előzetesen tájékozódni.
5.3.3. Amennyiben Vásárló a fenti határidőn belül a Terméket nem veszi át, úgy a Szolgáltató jogosult a Terméket másnak értékesíteni, és Vásárló köteles a Szolgáltató ezzel kapcsolatban felmerült többletköltségeit a Szolgáltató írásbeli felhívására, haladéktalanul megfizetni.
5.3.3. A Vásárló tudomásul veszi és elfogadja, hogy a Termék kézbesítésekor a Szolgáltató (vagy megbízottja) az átvevő személyt személyazonosságának, illetve meghatalmazotti minőségének igazolására szólíthatja fel. Amennyiben az átvevő személy a felhívásnak nem tesz eleget, a Szolgáltató jogosult a Termék átadását megtagadni. Az ismételt kikézbesítéssel felmerülő költségeket ilyenkor Vásárló köteles viselni.
5.4. A Termék (akár Futár általi, akár személyes) kézbesítésekor Vásárló köteles a csomagot megvizsgálni, illetve az átvett Termékeket tételesen ellenőrizni.
5.5. Hiánytalan és sérülésmentes kézbesítés esetén Vásárló köteles a Futár vagy a Szolgáltató részére átvételi elismervényt aláírni, ennek hiányában a Termék nem hagyható Vásárlónál és az ismételt kikézbesítéssel felmerülő költségeket Vásárló köteles a Szolgáltató írásbeli felhívására, haladéktalanul megfizetni.
5.6. Amennyiben a Futár által házhoz szállított vagy személyesen átvett csomag megsérült, tartalma hiányos vagy hibás, Vásárló köteles erről a Futárral, illetve a Szolgáltatóval részletes, minden tényre és körülményre kiterjedő jegyzőkönyvet felvenni és a kárigényt abban megjelölni.
5.7. Amennyiben a Vásárló nem veszi át az általa megvásárolt vagy megrendelt, a Szolgáltató által elkészített és a Vásárlónak átadásra felajánlott/leszállított Terméke(ke)t, de azzal kapcsolatban sem mennyiségi, sem minőségi kifogást nem terjeszt elő, valamint a szerződéstől a jelen ÁSZF II/6. pontja alapján nem áll el, úgy a Vásárló köteles a Szolgáltatónak a Terméke(ke)t beszerzésével és tárolásával kapcsolatos költségeit haladéktalanul megtéríteni.
6. Fogyasztó elállási joga
6.1. A természetes személy Vásárló akkor minősül fogyasztónak, ha a szerződéskötés során a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül jár el (a továbbiakban: Fogyasztó).
6.2. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Kormányrendelet alapján a Fogyasztó jogosult
- a) a terméknek,
- b) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
- c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
- d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától
számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.
6.3. A Fogyasztót a Szerződés megkötésének a napja és a Termék átvételének napja közötti időszakban is megilleti az elállás joga. (A Vásárló a Vételi Ajánlat/Megrendelés elküldését követően a Szerződés létrejöttéig a Megrendelést a II/2.1.4. és II/2.2.2. pontban foglaltak szerint lemondhatja).
6.4. A Fogyasztó az elállási jogát
- a) a jelen ÁSZF 1. számú mellékletben található elállási nyilatkozat-minta felhasználásával; vagy
- b) az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján
gyakorolhatja.
6.5. Ha a Fogyasztó az elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát/kitöltött elállási nyilatkozat mintát köteles eljuttatni (ajánlott küldeményként postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) a Szolgáltató jelen ÁSZF-ben feltüntetett elérhetőségeinek bármelyikére.
6.6. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt (14 nap) elküldi elállási nyilatkozatát (elküldi az e-mailt, vagy ajánlott küldeményként postára adja levélben) a Szolgáltató részére.
6.7. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a jelen pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
6.8. A Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
6.9. A Fogyasztó elállás esetén a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszatéríti a Fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljes vételárat, valamint a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is, a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon. A Fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.
6.10. A Fogyasztó, elállása esetén, köteles a Terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a Szolgáltatónak vagy a Szolgáltató által a Termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
6.11. A Fogyasztó kizárólag a Termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli. A Termék visszaküldése esetén – ha Terméket a Fogyasztó nem az eredeti csomagolásban küldi vissza – köteles azt megfelelően becsomagolni a sérülések elkerülése érdekében. A Szolgáltató nem vesz át utánvétellel visszaküldött csomagot.
6.12. A csomag Szolgáltatóhoz történő beérkezését követően fénykép/videó felvétel készítésével rögzítésre kerül a csomag kibontása, valamint a visszaküldött Termék megvizsgálása, a későbbi esetleges félreértések elkerülése végett.
6.13. A Szolgáltató mindaddig visszatarthatja a megfizetett vételár és szállítási költség összeget, amíg a Fogyasztó a Terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
6.14. A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a Termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a Termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. Mindez azt jelenti, hogy a Fogyasztó jogosult kipróbálni a Termékeket, azonban ha ténylegesen használja is azt, és ez már meglátszik a Terméken, azaz az nem újszerű állapotban kerül visszaküldésre, akkor a Fogyasztó viseli az ebből eredő kárt.
6.15. A Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak.
6.16. Abban az esetben, ha Szolgáltató a szerződés szerinti Termék helyett, helyettesítő Termékkel teljesít, elállás esetén a Termék visszaszolgáltatásának költségeit a Szolgáltató viseli.
III. Hibás teljesítés, Kellékszavatosság, Termékszavatosság
A Szolgáltató hibásan teljesít, ha a Termék(ek) a teljesítés időpontjában nem felel(nek) meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a Szolgáltató, ha a Vásárló a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
A Szolgáltató az általa készített Termékeket minden esetben kezelési útmutatóval látja el, amely kezelési útmutatót a Termék átadásával egyidejűleg a Vásárlónak átadja. A Szolgáltató mentesül a hibás teljesítésért való minden felelősség alól abban az esetben, amennyiben a hibát az okozza, hogy a Vásárló nem tartja be a Termék(ek) kezelési útmutatójában szereplő utasításokat.
Fogyasztói szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a Fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
Fogyasztói szerződés esetén az első hat hónapban tehát a Szolgáltatónak kell bizonyítania, hogy a Fogyasztónak eladott Termék(ek) a teljesítés időpontjában megfelelt(ek) a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Hat hónapon túl azonban – az általános szabályok szerint – már a Fogyasztónak kell bizonyítania, hogy a Termék hibás volt.
A Termék(ek) hibája esetén a Fogyasztó – választása szerint – kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
1. Kellékszavatosság
1.1. A Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Kellékszavatossági igénye alapján a Vásárló, választása szerint
- a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a Termék(ek) hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a Vásárlónak okozott érdeksérelmet; vagy
- b) a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a Szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a megfelelően nem tud eleget tenni, vagy ha a Vásárlónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
1.2. A kijavítást vagy kicserélést – a Termék(ek) tulajdonságaira és a Vásárló által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit kímélve kell elvégezni.
1.3. A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Szolgáltatónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Szolgáltató adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
1.4. A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul közölni a Szolgáltatóval. Fogyasztói szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.
1.5. A közlés késedelméből eredő kárért a Vásárló felelős.
1.6. A Vásárló kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. Fogyasztói szerződés esetén a Fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el.
1.7. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Vásárló a terméket rendeltetésszerűen nem tudja használni. A Terméknek a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.
1.8. A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a Terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a kellékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítja, hogy a Termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba a teljesítés időpontjában is megvolt.
2. Termékszavatosság
2.1. A Szolgáltató által – fogyasztói szerződés alapján Fogyasztónak minősülő Vásárlónak eladott termék hibája esetén a Fogyasztó követelheti a Szolgáltatótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki. A Termék akkor hibás, ha nem felel meg a Terméknek a Szolgáltató (akár gyártói, akár forgalmazói minőségben jár el) vagy a Termék gyártója által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a Szolgáltató vagy a Termék gyártója által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
2.2. A Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Szolgáltató által előállított Termék esetén a Szolgáltatóval, a Szolgáltató által forgalmazott más Termék esetén pedig akár a Termék gyártójával, akár a Szolgáltatóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó felelős.
2.3. A Szolgáltató (akár, mint a Termék gyártója, akár mint annak forgalmazója) mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy
- a) a Terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
- b) a Termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
- c) a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
2.4. A Szolgáltatónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
2.5. A Termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Fogyasztónak kell bizonyítania. Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a Termék Szolgáltató (akár, mint gyártó, akár, mint forgalmazó) általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
2.6. A Szolgáltató tájékoztatja a Fogyasztót, hogy a Fogyasztó termékszavatossági igényét – választása szerint – az Termék(ek) gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja, tehát amennyiben az adott Terméknek a Szolgáltató csak a forgalmazója, úgy a termékszavatossági igény akár a Szolgáltatóval, akár a Termék gyártójával (de csak egyikükkel) szemben érvényesíthető.
2.7. A Szolgáltató tájékoztatja továbbá a Fogyasztót, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét érvényesítheti.
3. Jótállás
A Szolgáltató nem értékesít olyan Terméket, mely az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá tartozna.
IV. Panaszügyek kezelése
- A Vásárló a Termékekkel vagy a Szolgáltató tevékenységével, mulasztásával kapcsolatos kifogásait szóban vagy írásban az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Levelezési cím: HIKER SOLUTIONS Kft. 1107 Budapest, Kékvirág utca 14. II. emelet 8.
Telefonszám: +36 70 3971803 (munkanapokon 10-16 óra között)
E-mail: info@khibu.hu - A Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal megvizsgálja és orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel.
- Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát, a személyesen közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak azonnal átadja.
- Szolgáltató a telefonon vagy e-mail-ben közölt szóbeli panasz esetén a Felhasználónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.
- Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
- A telefonon vagy e-mail-ben segítségével rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.
- Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja és intézkedik annak közlése iránt (postára adja, e-mailben megküldi)
- A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót.
- A Szolgáltató a jegyzőkönyvet 5 évig megőrzi.
V. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
- Amennyiben a Szolgáltató és a Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások/egyeztetések során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő Vásárló, a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes, valamint Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és kezdeményezheti a Testület eljárását.
- Békéltető Testületek elérhetőségeit a következő linken keresztül érheti el:
http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
A Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testület elérhetőségei:
Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefon: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
- A Vásárló számára továbbá a fentieken kívül az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva
- Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál;
- Bírósági eljárás kezdeményezése.
VI. Vegyes rendelkezések
- A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy bármikor, bármilyen változtatást, javítást hajtson végre a Weboldalon előzetes figyelmeztetés nélkül.
- Szolgáltató – az általa csak forgalmazott Termékek esetében – nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetőknek a gyártó által, vagy egyébként a Szolgáltatón kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.
- A Szolgáltató bármikor jogosult kedvezmények, akciók meghirdetésére. Ha a kedvezmény összege vásárlási minimumhoz kötött, akkor, ha a Vásárló a kedvezményt megkapta, de később elállási jogot gyakorol és így vásárlásai összértéke nem éri el ezt a kedvezmény igénybe vételéhez szükséges határértéket, akkor a kedvezmény nem jár és a többi, kedvezményes vételáron vásárolt termék ára az eredeti ár szerint kerül kiszámításra, és ilyen esetben a Szolgáltató az elállással érintett termék vételárát a különbözet érékével csökkentve téríti csak vissza.
- Amennyiben az ÁSZF és a Vásárló megrendelésének Szolgáltató általi visszaigazolásával létrejött szerződés tartalmilag ellentmondanak egymásnak, az ellentmondást magában foglaló rész tekintetében a Vásárló megrendelésének Szolgáltató általi visszaigazolásával létrejött szerződés rendelkezése az irányadó. Egyebekben az ÁSZF és a Vásárló megrendelésének Szolgáltató általi visszaigazolásával létrejött szerződés rendelkezései együttesen alkalmazandóak.
- számú melléklet
Elállási/Felmondási nyilatkozatminta
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett: HIKER SOLUTIONS Kft. 1107 Budapest, Kékvirág utca 14. II. emelet 8.; e-mail: info@khibu.hu)
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében (termék megnevezése, leírása cikkszáma stb.):
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén):
Kelt: